L’activitat “Setmana Extensa del codi URV: actitud STEM!” consisteix en uns tallers TAC per a estudiants i docents d’educació primària (1r a 6è) i ESO de la província de Tarragona, organitzats en el marc de la Code Week 2022 (https://codeweek.eu/). Complementàriament es subministren recursos materials als centres educatius pel desenvolupament de projectes a l’aula. El professorat rep crèdit formatiu.
Pel present curs el calendari de l’activitat s’allarga fins al desembre, d’aquí la referència a “extensa”, i els tallers s’impartiran de forma presencial en els centres educatius, si la situació sanitària ho requereix, de forma consensuada amb el professorat.
Taller de formació
Tallers de formació per a estudiants i docents sobre Makey Makey (primària) i Scratch per Arduino (ESO), de 3 hores de durada, impartits de forma presencial als propis centres educatius o remota (videoconferència), de forma consensuada amb el professorat.
Les especificacions són les següents:
- Destinataris: Estudiants i professorat d’educació primària (1r a 6è) i d’ESO (1r a 4t).
- Durada: 3 hores
- Horari: Primària entre 9:00 i 12:30 h i ESO entre 8:00 i 11:00 h o 11:00 i 14:00 h.
- Lloc: Tallers impartits presencialment als propis centres educatius o en línia. La impartició en línia o presencial es determinarà de forma consensuada amb el professorat.
- Continguts per primària: taller Makey Makey (Vídeo amb exemples de funcionament).
- Continguts per ESO: Taller Scratch per Arduino (Tinkercad o Mblock) (Demo del funcionament)
- Nombre d’alumnes: 50 alumnes per centre, dividits en 2 grups de 25 alumnes preferiblement (màxim de 32 alumnes per grup en cas de necessitat).
- Criteris d’assignació d’inscripcions:
- Prioritat a centres amb alumnat amb necessitats socioeducatives especials.
- Inscripció del professorat al taller de formació.
- Presentació d’un pla d’ús futur dels recursos materials proporcionats.
- Dotació de material: Es subministra 1 Makey Makey a cada centre de primària i 1 kit Arduino (3 Arduino UNO, 3 protoboard, sensors, leds, cables, etc. / kit) a cada centre d’ESO. Material subministrat amb mesures sanitàries.
Activitat de formació destinada a docents
El professorat assistent rebrà crèdit de formació mitjançant la seva inscripció a una activitat de formació permanent de professorat. Els criteris d’avaluació positiva són:
- Assistència al taller de formació amb el seu alumnat.
- Enviament d’un formulari final de comentaris i avaluació.
Inscripcions
En cas que estiguis interessat/da t’agrairem que contestis el formulari de sol·licitud de tallers.
El termini de recepció de sol·licituds és fins el fins el 15 d’octubre (inscripcions en primera instància). Posteriorment es procedirà a l’encaix de les peticions amb les sessions disponibles.
Amb el suport de
Entitats col·laboradores
Objectius específics
El Programa de Visites Educatives a indústria té per objectius específics:
- Treballar alguns dels continguts curriculars de l’educació primària i secundària en el context d’una visita a una indústria.
- Donar a conèixer als joves les oportunitats professionals i promoure l’interès i la motivació per la ciència i la tecnologia.
- Permetre la creació d’una opinió fonamentada en l’experiència personal sobre qüestions de seguretat, salut laboral, protecció del medi ambient, etc relacionades amb la indústria.
- Contribuir a la creació de relacions de cooperació i coneixement mutu, entre els centres educatius i les indústries.
Les característiques essencials de les visites educatives són:
- Adequació a la programació curricular.
- Planificació adequada. Definició dels objectius de la visita pel centre i l’empresa, els continguts curriculars i el llenguatge apropiat, el treball a l’aula abans i després de la visita, l’estructura de la visita, instal·lacions a visitar, activitats a realitzar, recorregut i durada, pla d’eventualitats, els recursos materials, aspectes logístics i de seguretat necessaris, l’avaluació per part del docent i de l’empresa.
- Visita prèvia a la indústria.
- Existència de infraestructura adequada en l’empresa (personal, instal·lacions, recursos).
Més de 16.000 alumnes han participat en el Programa de Visites Educatives.