Taller TAC “5a Setmana (extensa) del codi URV: actitud STEM!”

L’activitat “Setmana Extensa del codi URV: actitud STEM!” consisteix en uns tallers TAC per a estudiants i docents d’educació primària (1r a 6è) i ESO de la província de Tarragona, organitzats en el marc de la Code Week 2022 (https://codeweek.eu/). Complementàriament es subministren recursos materials als centres educatius pel desenvolupament de projectes a l’aula. El professorat rep crèdit formatiu.

Pel present curs el calendari de l’activitat s’allarga fins al desembre, d’aquí la referència a “extensa”, i els tallers s’impartiran de forma presencial en els centres educatius, si la situació sanitària ho requereix, de forma consensuada amb el professorat.

Taller de formació

Tallers de formació per a estudiants i docents sobre Makey Makey (primària) i Scratch per Arduino (ESO), de 3 hores de durada, impartits de forma presencial als propis centres educatius o remota (videoconferència), de forma consensuada amb el professorat.

Les especificacions són les següents:

  • Destinataris: Estudiants i professorat d’educació primària (1r a 6è) i d’ESO (1r a 4t).
  • Durada: 3 hores
  • Horari: Primària entre 9:00 i 12:30 h i ESO entre 8:00 i 11:00 h o 11:00 i 14:00 h.
  • Lloc: Tallers impartits presencialment als propis centres educatius o en línia. La impartició en línia o presencial es determinarà de forma consensuada amb el professorat.
  • Continguts per primària: taller Makey Makey (Vídeo amb exemples de funcionament).
  • Continguts per ESO: Taller Scratch per Arduino (Tinkercad o Mblock) (Demo del funcionament)
  • Nombre d’alumnes: 50 alumnes per centre, dividits en 2 grups de 25 alumnes preferiblement (màxim de 32 alumnes per grup en cas de necessitat).
  • Criteris d’assignació d’inscripcions:
    • Prioritat a centres amb alumnat amb necessitats socioeducatives especials.
    • Inscripció del professorat al taller de formació.
    • Presentació d’un pla d’ús futur dels recursos materials proporcionats.
  • Dotació de material: Es subministra 1 Makey Makey a cada centre de primària i 1 kit Arduino (3 Arduino UNO, 3 protoboard, sensors, leds, cables, etc. / kit) a cada centre d’ESO. Material subministrat amb mesures sanitàries.

Estudiants aprenent Arduino

         

Activitat de formació destinada a docents

El professorat assistent rebrà crèdit de formació mitjançant la seva inscripció a una activitat de formació permanent de professorat. Els criteris d’avaluació positiva són:

  • Assistència al taller de formació amb el seu alumnat.
  • Enviament d’un formulari final de comentaris i avaluació.

Inscripcions

En cas que estiguis interessat/da t’agrairem que contestis el formulari de sol·licitud de tallers.

El termini de recepció de sol·licituds és fins el fins el 15 d’octubre (inscripcions en primera instància). Posteriorment es procedirà a l’encaix de les peticions amb les sessions disponibles.

Amb el suport de

Entitats col·laboradores

Objectius específics

El Programa de Visites Educatives a indústria té per objectius específics:

  • Treballar alguns dels continguts curriculars de l’educació primària i secundària en el context d’una visita a una indústria.
  • Donar a conèixer als joves les oportunitats professionals i promoure l’interès i la motivació per la ciència i la tecnologia.
  • Permetre la creació d’una opinió fonamentada en l’experiència personal sobre qüestions de seguretat, salut laboral, protecció del medi ambient, etc relacionades amb la indústria.
  • Contribuir a la creació de relacions de cooperació i coneixement mutu, entre els centres educatius i les indústries.

Les característiques essencials de les visites educatives són:

  • Adequació a la programació curricular.
  • Planificació adequada. Definició dels objectius de la visita pel centre i l’empresa, els continguts curriculars i el llenguatge apropiat, el treball a l’aula abans i després de la visita, l’estructura de la visita, instal·lacions a visitar, activitats a realitzar, recorregut i durada, pla d’eventualitats, els recursos materials, aspectes logístics i de seguretat necessaris, l’avaluació per part del docent i de l’empresa.
  • Visita prèvia a la indústria.
  • Existència de infraestructura adequada en l’empresa (personal, instal·lacions, recursos).

Més de 16.000 alumnes han participat en el Programa de Visites Educatives.

Skip to content